Chaos Here

Tuesday, July 13, 2010

Era.fm Sampah

Menurut pandangan beta(raja kat blog nie)....Era.fm cam dah ketandusan idea dlam nak tarik pendengar....sampai so desperate nak buat lawak ngena org yg tak reti ckap omputih(slot: can i help you).....ting!!!! one of them is me.....aku tak kne prank lagi la....tapi buta English(tu la sper suh ko lahir kelantan, pastu tak blajar kat luar negeri maser skolah dulu).....FYI maser aku asasi dulu, tue first aku blajar luar negeri....Alhamdullilah x culture shock....

Bukti beta tak reti BI, pronunciantion BI salu jer salah, padahal mender senang jer.....yg tak leh blah berlaku dlam kelas plak maser tuh.....pastu jadi bahan gelak....
Bukti kedua, beta salu buat grammartically mistake maser nak buat status kat facebook ka, tulis kat blog ka, yg paling tak buleh lupa video gimik perasmian Dinner Fac aku sem lepas.....depan org ramai....malu giler....(tapi kes ader silap teknikal gak sket la)
Bukti ketiga, Salu eja word BI salah, maybe sbelum nie ramai dah gelak kat aku, bodoh BI....ngeja pon tak reti....
Bukti keempat, masuk public speaking, dpat no 4 dari 4 peserta...malu besar....kebodohan BI tersiaran langsung dlam DK(nie pon mlas nak citer lebih lagi)

Tapi, mende nie tak buat aku lemah pon(ayat sedapkan ati).....hahahaha...aku balik bilik gelak balik kat diri aku....saper suh ko malas blajar BI kan.....sah2 salah diri sendiri....maner buleh nak salahkan org lain...ko yg malas...malas adalah kunci bodoh BI aku....

Tapi aku rasela....perlu ker hebat BI....on some condition yes....but it can turn to not necessary....kes nyer bukan bahasa kebangsaan pon kan....lagipon tak mati pon kalo tak reti BI....

So aku nak citer kat sini nyer, Era.fm(jauh melalut kan) tak perlulah nak kenekan org yg tak reti BI kat radio ko, live lagi, diulang lagi...pastu pendengar2 sinis reti speaking gelak...aper perasaan org yg kne prank tue??? yes, I agree prank thing in radio is interesting, but don't make the interesting come with humiliation to other people....buat ler mender lain.....tak sesuai buat prank gitu...nie bukan america or great britain.....buat prank lain yg lebih interesting kan.....
Tapi satu jer nak puji kat Era.fm, biler jadi lebih open nak putarkan lagu korea kat radio korunk....sebab mmg pilihan hati pendengar skang kan....ske lagu korean...keep it up...jgan hgat2 tahi angsa jer....

P/s: sampah makin bertambah kat blog nih...dgan penulisan sampah dari falsampah otak blogger sampah!!!! But, don't keep that sampah away....




1 comment:

cik panadol said...

mmg dah lama tak layan era.fm dah...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...