Chaos Here

Tuesday, July 13, 2010

Kesah Org Putih x Hormat Mak Bapak!!!

Aku mmg sensitif giler kalo bab mak bapak nih!!! Kalo tgok citer hal mak bapak yg susah, misti akn keluar air mata jantan aku nie....yg mahal giler limited edition....sebab dulu pernah hidup susah kot......heeeeee.....lupakan kesah lamer....

Nie nak citer hal citer kat Star World, 'Parenthood" kut tjuk dier.....erkkk!!!!naik meluat aku tgok preview iklan dier...mmg kurang ajar la.....mmg gitu ker definition keibubapaan bagi org putih...they can yell, critic or deny their parent just like dat ka??? bukan citer nie jer....byak lah yg anak2 or putih nie yg kurang ajar kat org lebih tua dri mereka.....cth terbaek, cube tgok citer, My Super Sweet 16(rasenyer lah), Parental Control, Dallas Diva (E! entertainment) dan byak lagi la(tak terpikir plak biler nak menaip nie)

Ya, it is true they are open minded people, but can they be too open to their parent....No! mmg aku tak ske care dorang ckap ngan mak bapak dorunk cam kawan jer....kawan lain...mak bapak lain....bukan kawan ko yg jage ko maser kecik pon....kalo ko anak kene buang takder mak bapak pon still tak leh nak being rude to elder people kan.....these people(omputih) are just being too arrogant to live!!!

Entry nie panjang....jgan bacer kalo malas....entry nie just nak luahkan perasaan aku jer....dgan menulis kat blog aku....aku ader blog nie pon kes nak hilangkan bosan jer....It is not about being read, it is about being written!!! Kalo tak ske care pandangan aku sile blah dari blog gua....dan feel free to unfollow kan blog sampah nie!!!

Dan inilah merupakan salah satu sebab aku cam buat dasar pandang ke timur, iaitu minat Korean star kan.....Respecting the elder is the must and be patriotic to their country....they will be hated by their fan and their career akan musnah gitu jer kalo terlebih western pyer prangai...so keep it up korean people....suker korunk sgat....

Org putih nie tgok kiter makan ngan tgan dorang ckap kiter org gasar, cam la makan ngan sudu garfu tue okey ngat kan...nie nak bagi ayat pedas sket...kata Mahatma Gandhi " kalo kiter dah tak percaya akan tgan kiter utk mkan, mcam maner nak guner tgan kiter utk memimpin dunia".....hahahaha...gedebuk atas kepala korunk...aku tetiba cam marah giler ngan omputih yg cam bangga giler ngan aper yg dorunk buat......trus buat entry tak puas ati nih....

So, aku nak bgi stu konklusion kat sni...tak yah nak ikut sgat aper yg omputih buat...dorang bukan btul pon...sumer cam tak waras jer perbuatan depa...mak bapak sendiri pon tak buleh nak hormat....walau aper pon yg mak bapak kiter buat tue semua utk kebaikan kiter...dulu aku pon cam tak paham gak ngan dorunk....tapi beselah...masih remaja kan...I bru 19 thun....tak masuk 20 lgi....so, tak matang lagi pemikiran....hahahahaha.....entry sampah giler arinie......

2 comments:

xazryx said...

omputih ox karat .xyah ikut perangai so open minded diorang tuh .

shapoji said...

omputih mmg sampah....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...