Chaos Here

Monday, January 3, 2011

Siti Nordiana Bawa Suew?

Tadi duk borak2 ngan kawan2. Pastu terkeluarlah satu cerita yg mungkin tgah panas gak, selain cerita Khairul Fahmi dilamar MU, errk, it is a prank. LOL~

Cerita kedua panas tue ialah pasal kematian Pelakon Faizal Yussof tue yg dah meninggal sebab sakit jantung. Takziah utk keluarga si mati. Potpetpotpet, kawan aku ckap la yg muda2 dah mati. Tue la kan, bila Allah lebih ,menyayangi seseorang tuh, bile2 mase je kan. Insafff…

Dalam duk beborak tue, terkeluarlah yg org ckap si Siti Nordiayana nie bawak suew ke? Korang percaya ke pasal bende suew? Tak tahu suew tue ape. Meh nak cerita. Suew adalah perkara malang yg berlaku akibat seseorang tue atau org sekeliling dia ada buat salah. Eh, mcam pengertian karma jer. Lantaklah, yg penting suew tue sial, suew tue bende buruk.

siti nana 1

Apekah?

Sebab org cakap Siti Nordiana tue bawak suew? Kawan baik dier, Achik Spin, meninggal dlam kemalangan selepas rakaman ngan Siti Nordiana kat Lebuhraya Lekas. Skarang ex-husband dier, Faizal Yusof meninggal akibat serangan jantung. Tak ke suew Siti Nordiana tue, Ade ilmu ke dier pakai.

Perenggan keempat tue adalah stereotype pemikiran melayu bile berlaku sesuatu yg buruk, contoh, kalau ade terbau busuk ke ape ker, ade hantu ke ape ke, padahal mmg ade org berak dekat2 situ, org melayu, biasala semua percaya tahyul. Sorry to say, I also a Malay. No offense.

Tapi tue lah, Siti Nordiana tak bawa suew pon aku rase, cume mmg dah takdir dia, org yg dekat ngan dia pergi dahulu, kita merancang, hidup mati ditangan Tuhan. Harap Siti Nordiana bawak banyak bersabar ngan ketentuan ilahi. Peace y’all.

faizal yusof pelakon Adamaya

In Memory, Lakonan paling berkesan dalam Adamaya, sehingga aku naik meluat ngan arwah. Tue bukti lakonan watak antagonist yg berkesan. Takziah diucapkan kepada keluarga.

16 comments:

Syafiq Rosli said...

mulut masing2

ayu cheese cake said...

Dh takdir TUHAN kan. Ajal maut semua kat tgn DIA.

Ujang9897 said...

ajal maut di tangan tuhan...

istifar balik la siapa yg ckp tue..

fhana hunnae said...

holaaaaaa tu la pasal..td mbr pon ada ckp dia bwk malang..nolaaa xbek ckp cmtu...tu smua ketentuan tuhan...xbek kita nak tolak qada' n qadar kan...redha jew la...

Haa Fakihah said...

jodoh xde, umo x panjang. :)

starsyeea said...

erkkk...dh ajal la bhai...Tuhan panggil dia pegi la...mcm2 je diorang ni pk...huhu

zee ong said...

jangan percaya benda tahyul lah..
suew? tak baik tuh..kalau fitnah camtuh lagi dpt dosa..
anggap jelah yg arwah tu beruntung sbb tuhan lbh sygkan dia..

shapoji said...

@fhana hunnae
tue la, org2 kita nie tak buleh ade mende pelik sikit, dah jadi bahan bualan dah...

shapoji said...

@Haa Fakihah
dah mmg takdir dia nak buat camner kan...

shapoji said...

@starsyeea
tue lah, harap arwah bersemadi dgan aman...

shapoji said...

@zee ong
suew? ade org percaya ke? ade yg percay kalau iman tak kuat....

shapoji said...

@Syafiq Rosli
pahala masing2 tapi kalau dosa buleh berkongsi kan...

haniQaseh said...

salam perkenalan..akak dah jd follower kat sini..jom follow akak yer...daaa

Rafina Mimi Zairul Murni said...

ape la..memang dah ajal dia sampai nk buat mcm mana..x baik pecaya pkara yg karut marut..syirik namanya..menyekutukan Allah..siapa la yg buat fitnah tu ek..kesian siti nordiana...

shapoji said...

@haniQaseh
ok, i will never make u down....i follow you...

shapoji said...

@Rafina Mimi Zairul Murni
nanti nak cubit mulut dier, tak sayang mulut sgat nampak...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...